Klant

Telenet

Categorie

Employer branding

Website

careers.telenet.be

Telenet krijgt het voor mekaar

Telenet is een bedrijf dat voortdurend in beweging is, met hechte collega’s, een goeie werksfeer en een positieve dynamiek. Alleen kwam dat niet zo over in de huidige branding, dus geraakte die boodschap niet tot bij potentieel nieuwe werknemers. Daarom werkte Fantastic een nieuwe employer value proposition en bijhorend creatief communicatieconcept uit.

Verandering omarmen

Telenet wil een partner zijn voor z’n medewerkers, op elk moment in hun leven. Want als je persoonlijke leven verandert, veranderen ook je noden op het werk. Flexibel werken, een stapje terugnemen of net gas bijgeven – bij Telenet kan dat. Het bedrijf is niet alleen zelf continu in beweging, maar gaat ook mee met de veranderende eisen van de arbeidsmarkt. Telenetters zien die verandering als iets positiefs. ‘In changes we see chances’ is dan ook het motto van de nieuwe employer value proposition.

De Telenet-vibe

Die positiviteit en menselijkheid trokken we door naar het creatieve concept ‘Voor mekaar’, dat zowel een rationele invulling (‘we krijgen het voor mekaar’) als een meer emotionele invulling (‘we zijn er voor mekaar’) kan krijgen, afhankelijk van de context en doelgroep. Het belichaamt perfect de Telenet-vibe: gedreven collega’s die graag doen wat ze doen, die samen iets willen bereiken en die elkaar steunen.

Dynamische duo’s

De chemie tussen collega’s brachten we optimaal in beeld dankzij één simpele regel. Alle beelden bestaan uit telenet duo’s die er werkelijk zijn voor mekaar of het samen voor mekaar krijgen. Die beeldtaal zetten we bij alle Telenet-touchpoints waarmee een kandidaat in aanraking komt in – zoals de jobsite, sociale media of kantoorgebouwen. De visuele identiteit en tone of voice legden we vast in een employer brand book.

Meteen tastbaar

De nieuwe branding werd intern voorgesteld op de lancering van Telenets visie op groei, die helemaal in lijn ligt met het menselijke van het ‘Voor mekaar’-idee. In plaats van het nieuwe employer branding-concept op zichzelf voor te stellen, maakte Telenet het meteen tastbaar door te focussen op een concreet initiatief.

TEL GROW Fotogrid Placeholder MobileTEL GROW Fotogrid Placeholder Desktop

En nu?

Het resultaat is een consistente, herkenbare identiteit die een duurzame basis vormt voor alle toekomstige communicatie. En die komt er absoluut aan. In de volgende stap maken we nog meer campagnecontent voor de externe lancering en vertalen we het ‘Voor mekaar’-concept naar rekruteringscommunicatie voor verschillende doelgroepen.

Phui
phui sin
design lead
Karen 1
karen veeckman
employer branding strategist
Lore 2
lore tessier
project manager
Ken
ken callebaut
creative director

Ook op zoek naar een authentieke werkgeversidentiteit?

Laat het ons weten, dan zitten we snel samen aan tafel.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.