Klant

McDonald's

Categorie

Employer branding

Website

workatmcdo.be

Een rekruterings-campagne die smaakt naar meer

Voor de 50 nieuwe restaurants die McDonald’s de volgende 5 jaar in België zal openen, zijn 2.500 nieuwe mensen nodig. Om die aan te trekken én om de fierheid bij de medewerkers een gezicht te geven, lanceerden we de campagne ‘Werk dat werkt voor jou’. Want een job betekent voor iedereen iets anders. En bij McDonald’s is dat helemaal oké.

McDO EB Concept Visual 1
McDO EB Concept Visual 2
McDO EB Concept Visual 4
McDO EB Concept Visual 3

Positioneren als aantrekkelijke werkgever

McDonald’s wil z’n medewerkers de ruimte geven om hun eigen weg te vinden en samen vooruit te gaan. Het doel van onze campagne is dan ook om het bedrijf te positioneren als een werkgever met kwalitatieve jobs die de flexibiliteit bieden die mensen vandaag op de arbeidsmarkt zoeken. Als één van de meest diverse werkgevers in België, wil McDonald’s ook die diversiteit in motivatie omarmen. Of je nu wil bijverdienen, doorgroeien of stabiliteit zoekt, iedereen kan vanuit zijn eigenheid mee zorgen voor die uitstekende klantervaring bij McDonald’s.

3 belangrijke pijlers

We spraken met restaurantmedewerkers, franchisenemers en managers over hun dromen, visie en dagelijkse realiteit. In combinatie met extra research kwamen we tot drie belangrijke pijlers. Een job bij McDonald’s is een job die bij je past, je identiteit respecteert, waarbij je kunt werken terwijl je leert en kunt leren terwijl je werkt.

Werk dat werkt voor …

De drie pijlers vertaalden we naar een koepelconcept met als strategische verhaallijn ‘Werk dat werkt voor jou’. In onze campagne vullen we dat concreet in met werk dat werkt voor Noah, voor Augustine, voor Julie en voor Papi. Voor de ene is werk steeds verder doorgroeien, voor de andere is dat haar dochter zien opgroeien. In de reclamespot op nationale tv en in de hele campagne zie je dan ook échte mensen en hun échte redenen om voor een job bij McDonald’s te kiezen.

Tiktok

Point of sales

McDo EB Concept Affiche

En nu?

De mensen bij McDonald’s zijn supertrots dat hun collega’s de sterren zijn in de campagne. Samen met hen zullen we de volgende jaren verder bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Een communicatieplan voor 2023 is al in de maak …

Roxane De Lovinfosse
roxane de lovinfosse
project manager
Phui
phui sin
design lead
Elyshia Mavabu
elyshia mavamby
graphic designer
Ken
ken callebaut
creative director

Wil jij je employer branding ook de nodige kruiding geven?

Geef ons een seintje. We bekijken met plezier wat we voor jou kunnen betekenen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.