De jobdag die het verschil maakt
Fantastic is de vaste HR-partner van Telenet. Het telecombedrijf met de gele knipoog is continu op zoek naar (jong) talent en richtte voor het einde van het schooljaar de pijlen vol op (toekomstig) afgestudeerden. In totaal lagen 30 contracten klaar voor de primussen van de klas. Telenet vroeg ons die klasbakken te vinden, hen warm te maken voor een job in het bedrijf en een fantastische jobdag te organiseren. De doelstellingen: 1000 cv’s ontvangen, 100 young grads met Telenet-DNA distilleren en 30 mensen aanwerven. YG-DAY was een feit.
Telenet is bekend als bedrijf, maar – ondanks het knappe Young Grad Program – eigenlijk veel te onbekend als aantrekkelijke werkgever voor jongeren. Als de berg niet naar Mohammed komt, gaat Mohammed naar de berg. Dus besloten we samen met Telenet letterlijk naar de natuurlijke habitat van de student (de campus, de stad, events,…) te trekken om bekendheid en instroom te generen. Daarnaast maakten we van YG-DAY een exclusief, interactief event waar je absoluut een ticket voor moest bemachtigen.
Campus Tour
De Telenet-van trok naar de grootste universiteitscampussen in Vlaanderen. Studenten kregen er uitleg over YG-DAY én konden binnenin meteen solliciteren voor een ticket. Je cv en een sollicitatiebrief opsturen, kon. Maar wie echt indruk wilde maken, ging voor de gloednieuwe videosollicitatie.
Landingspagina
Social campaigning
Met dank aan onze slimme mediamix stroomden sollicitaties van kandidaten met het juiste profiel in sneltempo binnen. Er waren slechts 100 tickets voor YG-DAY, dus had Telenet de luxe om te filteren en enkel de toppers uit te nodigen.
Interactief event
The career day that makes a difference organiseerden we in samenwerking met de HR-medewerkers van Telenet en eventbureau Open The Fridge. Een interactief evenement met workshops, interessante sprekers en een networking event met wat lekkers. Beelden zeggen vaak meer dan woorden, bekijk dus ook zeker de aftermovie.
Het resultaat
YG-DAY ademde de Telenet-vibe en ook die viel in de smaak bij de pas afgestudeerden. Resultaat: een hoge acceptance rate van de voorstellen. Maar er is meer. De Telenet-recruiters waren zo enthousiast over de kwaliteit van de kandidaten – wat goede targetting kan doen – dat zij, naast de 35 ingevulde Young Grad-vacatures, ook nog extra kandidaten voorstellen deden voor uiteenlopende functies. Hiring managers voelden zich dankzij het event ook erg betrokken. Tot slot had de campagne een positief effect op de Employer branding: Telenet steeg van plaats 44 naar 28 in de ideal employer ranking bij Young Grads engineering, IT en natural sciences (Universum 2019).
Wil jij je employer branding ook de nodige kruiding geven?
Geef ons een seintje. We bekijken met plezier wat we voor jou kunnen betekenen.