Een sterk werkgeversmerk
Vacatures die niet ingevuld geraken, toch geen perfecte match, werknemers die overlopen naar de concurrentie … Herkenbaar? In de arbeidsmarkt van vandaag wordt het steeds moeilijker om gegeerde profielen aan te trekken én te behouden. Een sterke employer brand maakt dan het verschil.
Laat zien wie je écht bent
Wil je opvallen in een krappe arbeidsmarkt, dan is het belangrijker dan ooit om als werkgever je smoel te laten zien. Om te tonen wie je bent en waar je voor staat. Geen luchtkastelen of zever in pakjes – een sterk werkgeversmerk is altijd authentiek. Het onderscheidt je van de massa, toont jouw relevantie aan en … doet nieuw talent als puppy’s kwispelen om bij jou te komen werken.
Een employer brand bedenk je niet, je vindt het.
Betrek alle stakeholders
We leggen ons oor te luisteren binnen én buiten je organisatie om de perceptie en beleving van je bedrijf in kaart te brengen. Denk maar aan je medewerkers, ex-medewerkers, freelancers, management, sollicitanten … Want ieder van hen heeft een mening over je organisatie. Zo krijg je een duidelijk beeld van je sterktes en zwaktes, en waar er nog kansen liggen.
Employer Story Framework als gids
We verzamelen alle beschikbare info en doen extra research om jouw specifieke bedrijfsverhaal volledig uit te spitten. Wie wil jij zijn als werkgever? Dat leggen we vast in jouw unieke Employer Story Framework. Die houdt je tijdens alle volgende stappen op koers. We maken ook de connectie met je corporate brand. Want je medewerkers zijn niet alleen ambassadeurs van je werkgeversmerk, maar natuurlijk ook van je product of service.
Een heldere EVP
Met alle vergaarde info definiëren we wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie en tekenen we een heldere Employer Value Proposition uit. Die bundelt de voordelen, waarden, kwaliteiten en kenmerken van jou als werkgever. De EVP prikkelt nieuw talent, maar motiveert ook je huidige medewerkers. Het is het fundament van een onderscheidend, succesvol werkgeversmerk.
Starring role voor medewerkers
Geef je medewerkers de hoofdrol in je employer brand en laat hen schitteren in video’s, als content providers of op jobbeurzen. Met andere woorden: toon wat je in huis hebt om nieuwe klasbakken binnen te halen.
Je brand naar buiten brengen
Creativiteit is zien wat iedereen ziet, maar doen wat niemand doet. En dat doen we graag. Een krachtig en uniek concept zorgt voor (h)erkenning bij je stakeholders. Sterke visuals creëren stopping power en identificatie met je doelgroepen. Met frisse en leuke copy kun je dan weer de rationele en emotionele voordelen die je biedt als werkgever aan de man en vrouw brengen. Je concept is de kapstok voor een straf converterende jobsite, video’s, testimonials en nog meer campagnemateriaal.