Fantastic agency

01.10.2018 - employer branding

Stilte voor opname, camera loopt!

September en oktober zijn drukke maanden in de rekruteringssector, dus draait ook bij Fantastic alles op volle toeren. Dat betekent: de uitrol van een heleboel employer brand-campagnes voor onze fantastische klanten. Video maakt hier een essentieel deel van uit. De creatie van straffe audiovisuele content wordt steeds belangrijker, video zou tegen 2020 zelfs meer dan 80% van het online surfgedrag gaan bepalen. Veel meer nog dan in likes en shares, geloven wij in eerlijke verhalen van werknemers. Zij kunnen beter dan wie ook vertellen hoe het er in hun bedrijf aan toe gaat. En video is daar het ideale medium voor. Wat onze go-to’s zijn voor de productie van jouw employer-branding video? Je leest het hier:

1 Channeling our inner Sherlock Holmes: research is alles


Bij Fantastic graven we met alle plezier tot we de verhalen van je werknemers helemaal kennen. Waarom komen ze elke dag met plezier naar het werk? Wat is hun traject binnen het bedrijf? Wat maakt van hun job dé job? Nog voor we op set gaan staan, gaan we hier achteraan.

2 Tijdens de blok zei je moeder het al luidkeels: plannen is essentieel


Stapsgewijs en volgens een strikt tijdsschema doorlopen we samen met jou de verschillende stappen van de preproductie. Tijdens de kick-off – en preproductiemeeting peilen we naar je verwachtingen en voorkeuren, en gaan we dieper in op de praktische kant van de draaidag. Is samenkomen moeilijk door tijdsgebrek? Geen probleem, videochatten is ook gezellig! Onze creatieve studio bokst daarna een scenario in elkaar, alleen of in samenwerking met één van onze vaste partners. Na een paar feedbackrondes hebben we het scenario, dat helemaal afgetoetst wordt tijdens het locatiebezoek. Go? Dan gaat het pijlsnel vooruit: stilte voor opname, camera loopt!

3 Op elke pot past een dekseltje: iedere story heeft zijn ideale format


Heb je graag snackable content waar vaart achter zit? Onze social video’s van 15 tot 30 seconden zijn het gepaste antwoord, recht in de doelgroep van generatie Y & Z. Of zijn expertise en doorgroeikansen de stokpaardjes van jouw bedrijf? Neem de tijd om mensen uitgebreider aan het woord te laten in een testimonialvideo van 2 minuten die op hun lijf is geschreven. Als je liever all the way gaat: een volledige employer branding-video toont in 3 à 4 minuten waarom werken in jouw bedrijf de max is én doet kandidaten meteen zin krijgen om hun cv door te sturen. Nog een stap verder gaan met bijvoorbeeld animatie kan natuurlijk ook. Hoe zotter, hoe liever! Brainstormen doen we graag, zeker nu Deliveroo in Gentbrugge levert.

Fantastic agency

De Human Anonymous gunt je een indiscrete kijk achter de computerschermen van onze storytellers en legt zijn oor te luisteren in onze digitale wandelgangen.

Lees meer van